Entrades

S'estan mostrant les entrades amb l'etiqueta pintura catalana

ELS JUGADORS DE DAUS I EL PINTOR SIMÓ GÓMEZ POLO, PARTIDA INACABADA

Imatge
  Simó Gómez Polo va ser un pintor realista de vida breu (1845-1880), que va viure al Poble-sec. Per sort comptem amb una biografia molt interessant, amb catàleg d'obres, que va endegar, per encàrrec, l'any 1923, el gran Feliu Elies. Al Poble-sec hem dedicat unes quantes xerrades i articles al pintor. Quan el fons d'art modern era a la Ciutadella s'hi podien veure diferents obres de Gomez. Més endavant, a causa de les modes i tendències, l'art realista d'aquella època es va menystenir sense manies, a tot estirar podies trobar un parell d'obres seves exposades, al Museu. Aquells pintors, afortunadament, s'estan revaloritzant, tot plegat lligat a la 'moda modernista' i als esforçs incombustibles de persones que sempre els van reivindicar. Avui al MNAC es pot veure aquesta magnífica pintura, 'Els jugadors de daus', però, en canvi, crec que ja no està exposat l'excel·lent retrat del moblista Vidal, pare de Lluïsa Vidal i de moltes més dam...